curces 2 Opdracht 2

Questions and photos lesson 2
Vragen en foto's les 2
Post Reply
danimastwijk

curces 2 Opdracht 2

Post by danimastwijk » Tue Apr 09, 2019 7:51 pm

De volgende opdracht was ga met de sluitertijd + ISO aan de gang. helaas kon ik niet zo snel een goede leuke sport in de buurt zoeken. dusja wat nu.... Als ik nou even in de ecommunity had gekeken stonden hierin ook leuke idee :D . maar ik heb met foto's gemaakt bij snel voorbij razende auto op de snelweg. de eerste foto die ik heb gemaakt zie je meteen dat die personenauto is bewogen. Dus dan heb ik de ISO ophoog gedraaid en met een snellere sluitertijd geschoten. dan merk je inderdaad als je met een snellere sluitertijd schiet dat je foto geen bewegen meer in zit. wel leuk vond ik dat me met een verandering veel kan bereiken. merkte wel dat als ik een met een hoog ISO / snellere sluitertijd foto`s maakte (Foto Vrachtwagen) dat je een hele overbelichte foto krijg, wat kan je hier aan doen? je lichtmeter gebruiken, en op - zetten? :?: wel leuk om te blijfen proberen in de praktijk!!! Groetjes Dani
Attachments
333.JPG
1/4000sec, f 5,6 iso6400
333.JPG (180.81 KiB) Viewed 400 times
222.JPG
1/4000sec, f 5,6 iso1600
222.JPG (191.98 KiB) Viewed 400 times
111.JPG
1/250sec, f 5,6 iso100
111.JPG (168.32 KiB) Viewed 400 times

MarcelloGeerts
Site Admin

Re: curces 2 Opdracht 2

Post by MarcelloGeerts » Tue Apr 16, 2019 2:25 pm

Super bezig. Maar doel van deze les is puur het onder controle krijgen van je autofocus. Dat je weet hoe je je camera mee kan laten focussen, maar zo te zien heb je dat goed onder de knie.

In de volgende lessen komt ook uitgebreid fotografie van raceauto's aan bod, met bevriezen, of juist met bewegen.

In de lessen over belichting leer je hoe je foto's donkerder en lichter kan maken met belichtingscompensatie. Je gaat sneller dan de lessen!!! een heel goed teken.

danimastwijk

Post by danimastwijk » Thu Apr 25, 2019 5:56 pm

Oke bedankt voor je antwoord. :D . vond het een leuke opdracht om te doen! maar mocht ik hem over willen doen (voor me zelf, om te oefenen) wat kan ik dan het beste proberen? net als bij jou op je filmpje bijvoorbeeld iemand op je af laten lopen en dan oefenen met autofocus?

MarcelloGeerts
Site Admin

Post by MarcelloGeerts » Mon Jun 03, 2019 9:38 am

In de latere lessen ga je leren hoe je kunt meetrekken en bevriezen. En hoe je foto’s lichter en donkerder maakt.

Maar de oefening met de auto’s is wel heel leuk.

Je kunt iemand laten lopen maar ook bijv zelf naar een muur of boom toe lopen. Je kunt zo zien en horen hoe de autofocus blijft werken voor je.

Post Reply